Dijitalleşirken duyguları gözetenler kazanacak

Türkiye’de İK’ya yön verenler, Secretcv HR Summit 2019’da buluşarak insan kaynaklarında dijitalleşme süreçleri ve çalışanlara yansımalarını değerlendirdi.
Bu haber 195 kere okunmuş.22 Nisan 2019, Pazartesi - 13:48

“Dijitalleşen İK- Duygular Nerede?” temasıyla gerçekleştirilen zirvede İK yöneticileri, dijitalleşme, makineler ve otomasyon arttıkça, şirketlerin çalışanlarına daha fazla odaklanacağını ve insanın daha değerli hale geleceğini kaydettiler.

Zirvenin ardından düzenlenen İK’nın Yıldızları Ödül Töreni’yle ise toplamda 147 firma ödül alırken 2019 yılında gerçekleştirilecek İK’nın Yıldızları Ödülleri için belirlenen yeni kriterlerin de duyurusu yapıldı.

Türkiye’de insan kaynakları sektörünün gelişiminde öncü rol oynayan Secretcv.com, bu yıl ikincisini düzenlediği Secretcv HR Summit kapsamında, Türkiye’nin önde gelen firmalarının insan kaynakları uygulamalarını “Dijitalleşen İK – Duygular Nerede?" temasıyla İK dünyasının gündemine taşıdı. Türkiye’de insan kaynakları süreçlerinin dijitalleşmesi ve sosyal medya ile entegrasyonu konularına liderlik eden Secretcv.com, sektörün gelişimi ve desteklenmesi adına büyük önem taşıyan İK’nın Yıldızları Ödül Töreni’ni de tam gün süren zirvenin ardından düzenleyerek başarılı İK projeleri ve yöneticilerini ödüllendirdi.

Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin insan kaynakları üst düzey yöneticilerinin İK süreçlerinde yaşadıkları deneyimleri birbirinden ilginç ve aydınlatıcı sunumlarla paylaştığı Secretcv HR Summit 2019, zengin içeriğiyle yalnızca işveren markası, iç müşteriyle iletişim, teknolojinin ve sosyal medyanın sektöre olan etkileri gibi sektörün önemli konularını masaya yatırmakla kalmadı. Aynı zamanda kurumsal hayatın zorlu şartlarını esprili bir dille hicveden komedyen ve yazar Kaan Sekban’ın Talk Show’u, Kreş Doğaçlama Tiyatro Topluluğu’nun izleyicileri kahkahaya boğan skeçleri ve heyecanla beklenen İK’nın Yıldızları Ödül Töreni ile katılımcılara tüm gün boyunca keyif dolu anlar yaşattı.

2 milyon kişi Secretcv ile iş sahibi oldu

Sunuculuğunu Özge Ulusoy’un üstlendiği Secretcv HR Summit 2019’un açılış konuşmasını gerçekleştiren Secretcv.com CEO’su Okan Tütüncü, şirketin bu yıl 19’uncu yaşını kutladığını hatırlatırken, bu süreç zarfında Secretcv’nin benimsediği ‘iş bulmanın kolay yolu’ sloganının hakkını vererek, yaklaşık 2 milyon kişinin iş bulmasına aracılık ettiğini kaydetti. Neredeyse 20 yıla ulaşan deneyimle Türkiye’de istihdama sağladıkları katkının yalnızca bu rakamlarla sınırlı kalmadığını ifade eden Tütüncü, daha kalifiye İK elemanlarının yetişmesi, nitelikli projelerin gerçekleşmesi ve çağın gereği olan dijitalleşmenin Türkiye İK sektöründe gelişmesi adına Secretcv HR Summit ve İK’nın Yıldızları Ödülleri’ni düzenleyerek çalışanlara ve sektöre destek verdiklerini vurguladı. Tütüncü, sözlerine şöyle devam etti: “Secretcv olarak sektörde çok önemli ilklere imza attık. İK’nın her noktasında hizmet veren bir firma olma amacımızı adım adım gerçekleştiriyoruz. Son altı yıldır CVPLUS danışmanlık şirketimizle seçme yerleştirme hizmeti veriyoruz. Öte yandan Sosyalik medya şirketimizle İK’nın ajansı haline geldik. İşveren markası, iç iletişim gibi konularla İK’nın pazarlanması için çalışıyoruz. 2020 yılında hedefimiz ise grup şirket sayılarımızı artırarak, İK’nın her alanında, yani 360 derece hizmet verir hale gelmek.”

Mobil trafik %70 seviyelerinde

Günümüzde sosyal medya, internet ve akıllı telefonların adeta hayatın kendisi haline geldiğine dikkat çeken Tütüncü, İK politika ve uygulamalarının da bu yönde evrimleşmeye ve dijitalleşmeye başladığını söyledi. Tütüncü, “Artık doğru adaya ulaşma ihtimallerimizin yöntemleri çeşitleniyor. Potansiyel adayımızın olduğu yerlerde bulunursak doğru kişiye ulaşma şansımız artıyor. Biz de artık Secretcv olarak QR kod ile iş ilanlarına hızlı başvurma, sosyal medya entegrasyonları ile iş ilanlarını doğru hedef kitleye gösterme, SMS veya IVR gibi farklı dijital yapılanmaları kullanarak doğru hedef kitleye birçok kanaldan ulaşıyoruz. Değişen mobilize dünya ile birlikte bugün mobil trafiğimiz %70 seviyelerine çıktı” dedi. Teknolojinin gelişimine rağmen insan duygularının arka plana atılmaması gerektiğini de kaydeden Tütüncü, “Adaylarımızın ve firmalarımızın duygularını önemsiyoruz. Aday İletişim departmanımız sürekli olarak adaylarımızla iletişim halinde; onların taleplerine ve isteklerine zamanında cevap veriyor” şeklinde konuştu.

Yeni kurgusuyla İK’nın Yıldızları 2019’da daha da prestijli

Secretcv.com CEO’su Okan Tütüncü yaptığı konuşmada, 2019 yılı için yeniden kurgulanan İK’nın Yıldızları Ödül Töreni’nin de müjdesini verdi. Yeni kurgunun Öğretim Görevlisi, Danışman ve Koç Dr. Habibe Akşit tarafından gerçekleştirilen kapsamlı çalışmanın sonucu olduğunu ifade eden Tütüncü, “2019 yılında yepyeni bir ödüllendirme modeliyle karşınızda olacağız. Bu yeni yapıyla İK’nın Yıldızları ödüllerinin sahibi olmak çok daha zorlu ancak çok da prestijli olacak. Ödül kriterlerinin yenilenmesi, Secretcv’ye kayıtlı olan 22 milyon kişiden değerlendirmeye katılanlar tarafından yapılacak olan halk oylaması, jüri değerlendirmesi ve diğer kriterlerle 2019 İK’nın Yıldızları Ödül Töreni, kıran kırana bir mücadeleye sahne olacak” dedi.

Yapılan açıklamaya göre, önümüzdeki yıl gerçekleştirilecek İK’nın Yıldızları Ödülleri, İstihdamın Yıldızları, Adayların Yıldızları, İK’nın Yıldızları ve Jüri Özel Ödülü olmak üzere 4 ana kategoride verilecek.

İstihdamın Yıldızları kategorisine başvuracak olan kurumların en az 20 adet ilan yayınlamış olmaları, başvuru cevaplama oranının en az %98 olması, başvuru cevaplama süresinin maksimum 60 gün olması ve en az 1 adet videolu ya da görsel ilan yayınlamış olmaları gerekiyor.

Adayların Yıldızları kategorisinde 5 farklı ödül verilirken, sonuçlar Secretcv.com aday oylaması ile belirlenecek. Buna göre kazananlara, En iyi işveren markası, En çok çalışılmak istenen firma, En iyi videolu iş ilanı, En iyi görselli iş ilanı ve Kurum kültürünü iş ilanına en iyi yansıtan firma ödülleri takdim edilecek.

Özel bir ödül modelinin geliştirildiği İK’nın Yıldızları kategorisinde ise başvuru yapan kuruluşlar zorlu bir değerlendirme sürecinden geçecekler. Model kriterlerinin talep ettiği şekilde ödül jürisine bir proje sunacak olan katılımcılar, projeleri kabul edildiği takdirde bu kriterler çerçevesinde mülakata girecekler. Değerlendirme sonunda İşe alımın yıldızı, Oryantasyonun yıldızı, Pozitif ayrımcılığın yıldızı, Genç ve yeni mezun istihdamına öncelik, Kadın istihdamına öncelik, Engelli istihdamına öncelik, Aralı kariyere fırsat alanlarında ödüller sunulacak.

İK’nın Yıldızları ödül ilkeleri içinde yer alan “Birlikte Öğrenme” ve “Gelişme” ilkeleri gereği jüri,Jüri Özel Ödülü’nü kuruluşlara verebileceği gibi, kişilere de verebilecek.

Dijitalleşen İK çalışana yönelik odaklanmayı artırdı

Four Seasons Hotel Istanbul at the Bosphorus'da, 17 Nisan 2019 tarihinde düzenlenen Secretcv HR Summit 2019’da, Assessment Systems, Borusan Holding, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, Turkcell, Mondelez International, P&G, Teknosa, Microsoft Türkiye, CarrefourSA, Arçelik, LC Waikiki, Altınbaş Üniversitesi, QNB Finansbank ve Alarko Holding’in dahil olduğu, Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin üst düzey yöneticileri sunumlar gerçekleştirdi.

Ana Sponsorluğunu Assessment Systems, İletişim Sponsorluğunu ise Turkcell’in üstlendiği etkinlikte, Ticket Restaurant Edenred, Teknosa, QNB Finansbank, Altınbaş Üniversitesi, British Time, Kiğılı, Yves Rocher, Apartman Sahne, CVPLUS ve Sosyalik Medya da sponsorlar arasında yer aldı.

Zirve kapsamında Değerlendirmenin Dönüşümü başlıklı bir sunum yapan Assessment Systems İş Geliştirme ve Satış Direktörü Ebru Bağran, İK’da değerlendirme sürecinin önemine değinirken, dijital değerlendirmenin yalnızca süreçleri online tarafa taşımak anlamına gelmediğini söyledi. Bağran, analitik yaklaşımlar ile tahmin modellerinin oluşturulması, çalışanların metinlerinden duygu analizi çıkarmak, chatbot gibi yapay zeka teknolojilerinin kullanımı, gerçek zamanlı performans ve oyunlaştırmanın önemine dikkat çekti.

Borusan Holding Grup İnsan Kaynakları Başkanı Nursel Ölmez Ateş, dijitalleşmeyle dönüşen iş organizasyonları ve değişen çalışan profiline yönelik olarak Lead Now New isimli bir liderlik modeli belirlediklerini, geleceğin liderlerini bu kapsamda yetiştirdiklerini söyledi.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı İnsan Kaynakları Direktörü Ahmet Hakan Arslan, gelecekte aslında insan faktörünün değişmeyeceğini, iş süreçleri dijitalleştikçe sosyolojiyi, felsefeyi anlamlandırabilen çalışanların daha çok iş bulabileceklerini vurguladı.

Gerçekleştirdiği sunumda Turkcell İK’daki dijital dönüşümün hikâyesini aktaran Turkcell İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Seyfettin Sağlam, şirket bünyesinde 20 yıldan bu yana İK iş süreçlerinin dijital ortamda gerçekleştirilmesi için çalışıldığını ve bu konuda önemli derecede yol kat edildiğini ifade etti. Sağlam, tüm platformlar dijital olsa da uçtan uca çalışan deneyimi iyileştirmek için bu sistemlerden üreyen veriyi anlamlı hale getirip, çalışan faydasına dönüştürmek için yepyeni bir çalışmanın içine girdiklerini söyledi. Bu doğrultuda IK veri ambarını kurarak, veri ambarı üzerinden anlık olarak tüm sistemi izledikleri Mobil IK Dashboard uygulaması hazırladıklarını ileten Sağlam, uygulama ile ilgili canlı bir demo gerçekleştirdi. Sağlam, aynı zamanda bu çalışmalara paralel olarak manuel yapılan işlerin robotlarla yapılmaya başlandığını ve analitik karar verme yetisine kavuştuklarını dile getirdi. HR On The Road inisiyatifiyle 600’ün üzerinde etkinlik gerçekleştirdiklerini de belirten Sağlam, dijital dönüşümle daha fazla insana dokunmaya başladıklarını ve duygulara daha fazla zaman ayırma olanağına kavuştuklarını kaydetti.

Mondelez International Türkiye ve İhraç Pazarlardan Sorumlu Genel Müdürü İhsan Karagöz ise, dijitalleşme süreçlerinin kalitesini artırarak daha fazla insan odaklı olmayı başardıklarını ifade etti. Stargate MT programlarından söz eden Karagöz, 7 kişiyle başlattıkları programı bugün 20 kişiye çıkardıklarını, program kapsamında 1 yıl Mondelez için satış yapan çalışanların doğrudan şirket çalışanı olmaya hak kazandığını belirtti.

P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Üyesi ve İnsan Kaynakları Direktörü Berna Yener Aksu da, 1832’den beri faaliyet gösteren P&G’nin bu kadar uzun süre başarılı olmasının nedenini kurum kültürlerine bağlayarak insana verdikleri değerin altını çizdi. Aksu, “Dijitalleşme son derece önemli ancak, kalplere ve akıllara hitap etmeyi daha çok önemsiyoruz” dedi.

İş süreçleri dijitalleşse de hiçbir şeyin duyguların yerini alamadığını söyleyen Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, duyguların dijital dünyada emojilerle ifade edilmeye çalışıldığını hatırlattı. Gürcan, yeni nesil perakendecilikte hem müşteri hem de çalışanlar için dijitalleşmenin önemine değindi.

Microsoft Orta Doğu ve Afrika Bölgesinden Sorumlu İK Genel Müdür Yardımcısı Özlem Bulut, dijitalleşmenin hızına dikkat çekerek bir teknoloji şirketi olmalarına karşın dijital transformasyonda zorlandıklarını, her zaman teknolojiye liderlik eden bir şirket olduklarından sabit bir zihniyetle çalıştıklarını fark ettiklerini söyledi. Zihniyet değişimi ve dışarıdan kuruma gelecek yeni yeteneklere açık olmanın önemine vurgu yapan Bulut, “Duygusal zeka yapay zekaya karşı en büyük silah” şeklinde konuştu.

CarrefourSA İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Atilla Saman ise sahneye grup şirketlerinden SabancıDx tarafından geliştirilen RobotİK ile birlikte çıkarak farklı bir sunum gerçekleştirdi. Kurum olarak yılda binlerce kişiyi işe aldıklarını, işe alım bilgilerini giriş işlemleri sırasında büyük zaman kaybettiklerini belirten Saman, bu süreci artık robotların gerçekleştirdiğini ifade etti. RobotİK’in alacağı maaşla ise bir üniversite öğrencisinin okumasına destek verdiklerini sözlerine ekledi.

Arçelik A.Ş. İnsan Kaynakları Direktörü Buket Çelebiöven, uçtan uca dijital dönüşüm vizyonlarıyla her türlü sisteme uzaktan erişim sağladıklarını, şirket içi sosyal platformu Yammer uygulaması, online mentorluk, videolu işe alma gibi pek çok uygulamayla operasyonlarını dijitale taşıdıklarını söyledi.

LC Waikiki İnsan Kaynakları Direktörü Gökhan Denizhan, Endüstri 4.0’da işlerin eskisi gibi olmadığını, artık ağaçlardan koltuklara her türlü nesnenin bile internete erişimi olduğunu belirtti. Denizhan, yeni nesil çalışanlar için ödül/ceza sisteminin artık demode olduğunu, bir başkasının ürününe yeni şeyler katarak şirketlerin yepyeni bir ekonomi yaratabileceğini vurguladı.

Altınbaş Üniversitesi Rektör Danışmanı ve Fen Bilimleri Enstitü Müdürü Prof.Dr. Oğuz Bayat, akademide değerlendirme süreçlerinin zorluğundan bahsederek, çalışmalarında Secretcv’nin dijital altyapısından yararlandıklarını kaydetti.

QNB Finansbank İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Cenk Akıncılar, dijital dönüşümün hızından korkmadan çalışanlarını geleceğe hazırladıklarını ve yetkinliklerini geliştirmek üzere çalıştıklarını ifade etti.

Alarko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Leyla Alaton ise, günümüzde sosyal medya paylaşımlarından bile insanların karakter analizlerini yapmanın mümkün olduğunu söyleyerek hem çalışan hem de şirketlerin birlikte gelişmeleri gerektiğini dile getirdi.

İK’nın Yıldızları ödüllerine kavuştu

HR Summit 2019’un sonunda ise İK’nın Yıldızları Ödül Töreni ile, İK dünyasının en iyileri ödüllerine kavuştu. İK’nın Yıldızları kategorisinde 131 firma ödül alırken, 6 farklı özel kategoride de 16 firma ile toplamda 147 firma ödül almaya hak kazandı.

İK’nın Yıldızları / En Çok Çalışılmak İstenen Firma

Turkcell

Yapı Kredi

Pegasus

En İyi Görselli İş İlanı

ISS Tesis Yönetim Hizmetleri

General Mobile

Aegon Emeklilik ve Hayat

En İyi Videolu İş İlanı

Watsons

Madame Coco

Pronet Güvenlik Hizmetleri

En İyi QR Kodlu İş İlanı

Simit Sarayı

Media Markt

Boyner

En İyi İşveren Markası

Koton

Ekol Lojistik

Danone Türkiye

En İstikrarlı Büyüyen Şirket

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı

Etiketler:   Etiket Eklenmemiş.

YorumlarHiç Yorum Yapılmamış.     'İLK YORUMU SEN YAP'

Adınız Soyadınız:

E-Postanız:

Yorumunuz:

8 + 10 = ?

 
En Son Haberler
YazarlarTümü
haber yazılımı: buki