Radyo TimeRadyo Time

Doğru yiyeceklerle kış hastalıklarından korunun

Soğuk havalar ve ani ısı değişimlerinin etkisiyle artan hastalıklardan korunmanın yolu sağlıklı beslenmeden geçiyor. İstanbul Bilgi Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Dilistan Shipman kış aylarında tüketilmesi gereken besinleri anlattı.
Bu haber 140 kere okunmuş.22 Şubat 2018, Perşembe - 11:16

Hastalıklara zemin hazırlayan soğuk havalar ve ani ısı değişimleri, yetersiz ve dengesiz beslenmenin de etkisiyle sağlığı olumsuz etkiliyor. Vücudu kış hastalıklarından koruyacak ve canlandıracak yiyecekleri İstanbul Bilgi Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Dilistan Shipman anlattı. Kış aylarında özellikle sıvı tüketiminin önemini vurgulayan Shipman, vücut direncini artıracak özel bir kış çayı tarifi de verdi.

Kış aylarında sıvı tüketiminin önemi

Vücudun soğuk havada da sıcak havada olduğu gibi suya ihtiyacı olduğunu söyleyen Shipman, “Kış aylarında vücudun su ihtiyacını gidermek için, bir bardak çay harika bir seçimdir.Özellikle zencefil çayı, zencefil doğal bileşimi sebebi ile vücudu ısıtacağından iyi bir seçenektir. Eğer zencefil çayı sevmiyorsanız, herhangi bir baharat çayını da tercih edebilirsiniz. Sıcak şuruplar da soğuk havalarda su ihtiyacınızı karşılayabileceğiniz leziz bir natiftir. Kış aylarında elbette bir ya da iki fincan kahve tüketilebilir ancak kahve, vücudun su ihtiyacını karşılamayacaktır” dedi.

Vücudunuzu kış hastalıklarından koruyacak ve canlandıracak yiyecekler

Kök sebzelerin soğuğa karşı dayanıklılık gösterdiğinin altını çizen Yrd. Doç. Dr. Dilistan Shipman, pancar, havuç ve turp gibi yiyeceklerin mutfaktan eksik olmaması gerektiğini belirtti. Beta karoteni artırmak için havuçları kavurmak ya da A ve C vitaminleri için turp kaynatmak gibi pratik çözümler sunan Shipman sağlığa en yararlı besinleri ise şu şekilde sıraladı:

Kanserle mücadele eden, DNA’yı oksidatif hasardan koruyabilen antioksidanlar açısından zengin olan Brüksel lahanası, aynı zamanda kış aylarında vücut ısınızı da yüksek tutar.

Karbonhidrat içeren ve glisemik endeksi yüksek olan patates hem doyurucu ve hem de temini ucuz olan bir besin maddesidir. Bununla beraber, potasyum, magnezyum, folik asit, C vitamini ve protein de içerir.

Soğan ise, çorbadan tahıllı salataya, makarnadan ete neredeyse yediğimiz her şeye tat kattığı için Türk mutfağında yılın her mevsimi tüketilen gözde ürünlerden biridir. Kalorisi düşük olan soğan, yüksek oranda C vitamini ve lif içerir. Soğanda bulunan yağ LDL kolesterol seviyesini (kötü kolesterol) düşürürken, HDL kolesterol seviyesini (iyi kolesterol) yükseltir.

Hurmada bulunan düşük yağ (muhtevası) kilonun kontrol altında tutulmasına yardımcı olur. Besleyiciliğinin yanı sıra bir enerji deposuna benzeyen hurmalar spor salonlarına gidenler için mutlaka tüketilmesi gereken gıdalar arasında yer alır. Kış aylarında hurma düzenli olarak tüketildiğinde, vücut ısısı da kontrol altında tutulmuş olur.

Ayrıca yine kış aylarında düzenli tüketilen badem ve ceviz de aktif olarak sinir sistemine, insülin hassasiyetinin düzenlenmesine ve sonuç olarak da sağlıklı bir kalp ve bedene sahip olmanıza katkıda bulunur. Bu besinler, ayrı ayrı yemek yerine karıştırılarak biraz da kayısı ekleyip bir arada da tüketilebilir.

Yulaf ezmesi, elverişli bir kahvaltı besini olmasının yanı sıra kış aylarında vücudun ihtiyaç duyduğu besleyici öğeleri de içerir. Yulaf ezmesi, bağışıklık sistemi için çok önemli olan çinko ve kalp sağlığı için değerli çözünür lif açısından zengindir. Vücudu kış hastalıklarına karşı da korur.

Hem brokoli hem karnabahar bağışıklık sistemimiz için kritik önemdedir ve C vitamini bakımından zengindir.

Etiketler:   Etiket Eklenmemiş.

YorumlarHiç Yorum Yapılmamış.     'İLK YORUMU SEN YAP'

Adınız Soyadınız:

E-Postanız:

Yorumunuz:

6 + 10 = ?

 
En Son Haberler

-------------------------------------------------------------------

AnketTümü
Cumhurbaşkanı kim olsun?
 
haber yazılımı: buki