Radyo TimeRadyo Time

Galatasaray stadyum sponsorluğunda ilk beşte

KPMG Football Benchmark ekibi, dünyanın en değerli stadyum sponsorluklarını inceledi. Araştırmaya göre; Galatasaray, Türk Telekom'la ile yaptığı stadyum isim hakkı anlaşmasıyla dünyanın en değerli dördüncü sponsorluk iş birliğine imza attı. Sarı-kırmızılılar yılda 9 milyon 600 bin euro kazanırken, zirvede Etihad Airways'la yılda 17 milyon 100 bin euroya anlaşan İngiliz devi Manchester City yer alıyor.
Bu haber 145 kere okunmuş.05 Haziran 2020, Cuma - 11:22

Futbol kulüpleri için sponsorluk anlaşmaları olmazsa olmaz. Dünyayı etkisi altına alan koronavirüs (COVID-19) salgını döneminde büyük bir gelir kaybı yaşayan kulüpler, yeni sponsorluk anlaşmalarıyla ekonomisini düzeltmeye uğraşıyor. Kulüpler için en büyük gelir kapılarından birisi de 'Stadyum sponsorluğu'… KPMG Football Benchmark ekibi dünyanın en değerli stadyum sponsorluklarını inceledi. Buna göre; Galatasaray, Türk Telekom'la ile yaptığı stadyum ismi hakkı anlaşmasıyla dünyanın dördüncü büyük sponsorluk iş birliğine imza attı.

Mercedes'le 2044 yılına kadar

Sarı-kırmızılılar, 2011 yılında yapılan ve 2021 sezonunda bitecek olan anlaşma gereğince yılda 9 milyon 600 bin euroyu kasasına koyuyor. Stadyum sponsorluğunda zirvede Manchester City yer alıyor. İngiliz devi, Etihad Airways'le 2011-2021 yılları için yaptığı anlaşma gereği her sene 17 milyon 100 bin euro kazanıyor. Listenin ikinci sırasında ise Mercedes Benz'le sözleşme imzalayan MLS ekibi Atlanta United var. ABD ekibi, 2044 yılında bitecek olan anlaşma kapsamında yıllık 10 milyon 700 bin euro kazanıyor.

Stat sponsorlukları çok değerli

KPMG Spor Sektör Lideri Hakan Uçak, ''Kulüpler için stadyum sponsorlukları en önemli gelir kaynağı… Forma sponsorluğunun yanı sıra kulüpler, stadyumlarının ismi hakkını büyük şirketlere vererek gelir elde ediyorlar. Önümüzdeki dönemde yeni stadyum yapımlarıyla bu tarz sponsorluklar daha da artacaktır. Galatasaray'ın Türk Telekom'la olan sözleşmesini bir yıl daha uzatması kulübe büyük katkı sağlayacaktır'' dedi.

İşte en değerli beş stadyum sponsorluk anlaşması:

TAKIM

STADYUM

YILLIK GELİR (€)

S.SÜRESİ

SPONSOR

M.City

Etihad

17 milyon 100 bin

2011-2021

Etihad Airways

Atlanta United

Mercedes-Benz

10 milyon 700 bin

2017-2044

Mercedes-Benz

A.Madrid

Metropolitano

9 milyon 600 bin

2016-2022

Wanda Group

Galatasaray

TT Arena

9 milyon 600 bin

2011-2021

Türk Telekom

Everton

Goodison Park

7 milyon 700 bin

2017-2021

USM

Etiketler:   Etiket Eklenmemiş.

YorumlarHiç Yorum Yapılmamış.     'İLK YORUMU SEN YAP'

Adınız Soyadınız:

E-Postanız:

Yorumunuz:

8 + 3 = ?

 
En Son Haberler
AnketTümü
Antalya BŞB Başkanı Muhittin Böcek'in çalışmalarını beğeniyor musunuz?
 
haber yazılımı: buki