Radyo TimeRadyo Time

“Medeni kütüphanemizi dünyaya açalım”

Dünya ile iletişim kurulması gerektiğini kaydeden Dr. Cem Kınay, “Post Corona hikayemizde kültürel değerlerimizin olması şart. Dünya ile iletişimimizi yeniden paketlemeliyiz” dedi.
Bu haber 278 kere okunmuş.13 Mayıs 2020, Çarşamba - 13:13

Antalya Sanayici ve İş İnsanları Derneği (ANSİAD), Covid-19 salgını kaynaklı geleneksel toplantılarını gerçekleştiremediği olağanüstü dönemde güncel gelişmeleri değerlendirmek üzere çalışmalarını dijital platforma taşıdı. ANSİAD 3. Online Toplantısı, ANSİAD Yönetim Kurulu Üyesi & Toplantı Yönetmeni, Akant Okulları sahibi Sarper Dermut’un moderatörlüğünde, Turizmci & XPD Otel Danışmanlığı Başkanı & Futurist Hotelier Dr. Cem Kınay’ın katılımıyla “Turizmde Post Corona Değişim ve Dönüşüm Manifestosu” konusunda gerçekleştirildi. Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren ANSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Akın Akıncı, “Antalya’da başta valimiz Münir Karaloğlu, Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyelerimiz ile Antalya halkı Covid-19 sürecini en iyi şekilde yürütüyor. Bu konudaki hassasiyet için kendilerine teşekkür ederiz. Sosyal sorumluluk çerçevesi içinde biz de bu sürece katkı koyduk ve koymaya devam ediyoruz. Şu gelinen noktaya kadar Antalya’nın kendine yakışanı yaptığına inanıyorum, tedbirlere de aynı ciddiyet ve sorumlulukla devam edilmesini temenni ediyorum” dedi. 

Hasar tespiti yapılmalı

Önümüzdeki yaz döneminin Antalya için çok önemli bir süreç olduğuna işaret eden Başkan Akıncı, “Otel turistlerinin mevcut genelge ve uygulamalara tabi olarak kontrol altına alınabileceklerini düşünmekle beraber, yazlıkçı diye tabir ettiğimiz kesimin sadece Konyaaltı bölgesinde bile nüfusu 3 kat arttırdığını göz önünde bulundurarak, şimdiye kadar uygulanan tüm tedbirlerin ciddiyetle devam ettirilmesi gerektiğini düşünüyorum” diye konuştu. Ekonomi alanında gerçek ve samimi bir hasar tespitine ihtiyaç olduğunun altını çizen Başkan Akıncı, “Ekonomik belirsizlik, iş yerlerinin kapanması, kısmi destekler gibi birçok konu yeniden masaya yatırılmalı. Şirketlerin ve çalışanların ihtiyaçları dinamik bir şekilde belirlenmeli. Bu hasar tespitine geç kalınmamalı ve hiçbir aşamasında siyasi argüman kullanılmamalı. Bunun sonucunda gerçekleri görebilmemiz ve iş dünyası olarak sürece uygun planlamalarımızı yapmamız gerekiyor” dedi. 

Unutulanları devreye sokalım

Turizmci & XPD Otel Danışmanlığı Başkanı & Futurist Hotelier Dr. Cem Kınay, post corona turizm açısından sağlık, güvenlik, sosyal mesafe ve mutluluk gibi kavramların önemine dikkat çekerek, “Yeni nesil misafirperverlik ve özenli tasarım bütün otellerde uygulanırsa, dünyanın en önemli seyahat merkezi haline geliriz” diye konuştu. Turizmde Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının dikkate alınması gerektiğinin altını çizen Dr. Kınay, “Tasarımlar lobilerden, yiyecek içecek alanlarına, sahil düzenlenmesinden odalara kadar bütün alanlarda misafirlerin kafasındaki endişeleri ortadan kaldırmak ve mutlu olmalarını sağlamak için uygulanmalıdır” dedi. Dr. Kınay, Türkiye'nin turizmde yeni hikayeleri ve çeşitliliği hedeflemesi gerektiğini belirterek, “Yeşil bir proje, doğaya saygılı, içinde kendi taze sebzelerini üreten, ana restoranın açık büfe değil bazaar şeklinde çeşitli istasyonlardan oluştuğu ve yemeklerin anında taze pişirilerek servis edildiği, doğal ve lokal olmalıyız” diye konuştu. Türkiye'nin bütün medeni kütüphanesini Dünya’ya açması gerektiğin altını çizen Dr. Kınay, 

“Mustafa Kemal Atatürk’ün devrimlerinde bahsedelim. Mustafa Kemal’in insanlığından, barışından bahsedelim. Unuttuğumuz bazı şeyleri devreye sokalım” dedi. 

Dünya ile entel iletişim kurulmalı

260 tane antik şehire sahip olunduğunu dile getiren Kınay, “Post corona hikayemizde kültürel değerlerimizin olması şart. Dünya ile iletişimimizi yeniden paketlemeliyiz. Antalya'nın ve Türkiye'nin antik şehirlere sahip çıkması, yeni hikayemizde antik şehirlerimizin rolünün olması şart” diye konuştu. 2020’nin Patara Yılı ilan edilmesinden bahseden Kınay, “Patara bu yıl her ne kadar şanssızlığa uğrasa da fark etmez, antik şehirler önümüzdeki dönemde Türkiye’yi bütün gündemin ortasına sokacak, seyahat eden gezginlerin odak noktası halin gelecek en önemli varlıklarımız” dedi.  Post Corona Manifestosu’nun içeriğine değinen Kınay sözlerini şöyle sürdürdü; “Dünyadaki en önemli trendlerden biri sanat, Dünyanın en önemli mimarı Mimar Sinan Kayserili. Biz şimdiye kadar hiç iletişim haline getirmediğimiz konuları yani turizmin iletişimini yeniden paketleyelim. Biz Osman Hamdi’nin resimlerinden bahsetmiyoruz, Kaplumbağa Terbiyecisi Dünya’nın en pahalı tablolarından birisi. Biz Anadolu’daki şifanın doğuşundan bahsedelim, Anadolu’da ilk filozoflardan, ilk doktorlardan bahsedelim, biz sık sık Nobel ödülü alan bir Amerika değiliz, 2 tane çok değerli insan Nobel Ödülü aldı, bunlardan bahsedelim. Biz entel iletişim yapmasını öğrenelim. Gastronomi, fotoğraf alanında çok değerli isimler var. Dünya’ya mal olmuş isimlerimiz söz konusu. Biz gastronomiyi turizm gelişirken arka planda sadece karın doyurmak üzerine kurduk, halbuki gastronomi bir sanat ve en önemli iletişim kanallarından biri. Biz bunları post corona devreye sokalım, önemli şeflerimiz Akdeniz mutfağını anlatsın, Türkiye'nin gastronomisinden bahsetsinler. Dünyanın en önemli turizm dergisi korona sırasında bütün okuyucularıyla Dünyanın en çok takip edilen 50 fotoğrafçısını paylaştı. Bizim de en az 15 tane dünya çapında ödüllü fotoğrafçımız var. Biz de bütün dünyaya bu fotoğrafçılarımız vasıtasıyla iletişim kuralım. Bunlar maalesef bizim ülke iletişimimizde yer almayan işler.”

Dijital düşünmemiz şart

Dijital misafir deneyimlerine dikkati çeken Dr. Kınay, “Kişisel hizmetlerin Butlerlar tarafından yapıldığı, dijital misafir deneyim aplikasyonu ile misafirin odasından her türlü rezervasyonu yapabildiği yeni nesil bir konsept var. Hiçbir şey için erken veya geç değil, bugünü yaşayacağız ve yarını planlayacağız. Her şeyi güncellememiz lazım, dijital çağda yaşıyoruz. Dijital dünyada dijital düşünmemiz şart. Hızlı ve akıllı olmamız lazım. Yeni bir dünya olacak, kurallar yeniden yazılacak, dijitalleşme, veri, petrolün, atomun yerine, önüne geçecek. Biz sektör olarak bunu ıskalamayalım, kontrolü kendi elimize alalım. Verisiz bunu yapmamız, milli verisiz, milli sistemsiz bunu yapmamız imkansız” dedi. Pazarların ve ürün tercihlerinin değişeceğini kaydeden Kınay, “Türkiye'nin kabiliyeti çok yüksek, şansı da yüksek. Deniz, kum, güneş tabii ki çok önemli ancak tarihin, medeniyetlerin, kültürün bu kadar varyasyonu hiçbir ülkede yok. Türkiye’de bilinen 265, tahminen 400 antik şehir var. Başka ülkeler bunun hayalini bile kuramaz. Türkiye'nin tanıtımının da yeni versiyonu var. Olan ama kullanılmayan efsaneleri ve hikayeleri var Türkiye'nin. Bunları süratle hayata geçirmemiz şart” diye konuştu. 

Kolonya ikram edin, arkasından su dökün

Dünya’da misafirperver olmanın sadece Türk halkına özgü olduğunu belirten Dr. Cem Kınay, “Dünya’ya mal olmuş Türk misafirperverliği kavramının yanına, bir de ‘Türk Özeni’ kavramı ekleniyor. Türk özeni de kendi başına bir tasarım. Bu tasarımın standart olarak bütün otellerde uygulanması halinde Türkiye, dünyanın en önemli seyahat merkezi haline gelecektir. Tasarım bütünseldir” dedi. Kınay, “Tatil boyunca konuklar için restoranlarda oturulacak masalar, havuz başı ve sahil şezlongları check-in sırasında tespit edilmeli. Şezlonglar sosyal mesafe kurallarına göre en az 1,5 metre aralıklarla tasarlanmalı. Her odaya 2 ila 4 şezlong ayrılmalı, misafirler konaklama sürecinde aynı şezlongu kullanmalı. Kolonya ikram edilmeli. Misafirin arkasından ‘su gibi geldin, su gibi git’ diyerek su dökülmeli, bize özgü iletişim yöntemlerimiz yeniden kullanılmaya başlanmalı. Tasarımın, misafir üzerinde anlamlı bir etkisi olursa, yaşatacağı his ve deneyim de unutulmaz olacaktır” diye konuştu. 

Etiketler: COVID-19   koronavirüs   ANSİAD  

YorumlarHiç Yorum Yapılmamış.     'İLK YORUMU SEN YAP'

Adınız Soyadınız:

E-Postanız:

Yorumunuz:

3 + 3 = ?

 
En Son Haberler
AnketTümü
Henüz anket eklenmemiş.
haber yazılımı: buki