Bakanlık tatilcileri mağdur olmamaları konusunda uyardı « Alanya Televizyonu (ATV)

10 Ağustos 2022 - 22:28
Radyo TimeRadyo Time

Bakanlık tatilcileri mağdur olmamaları konusunda uyardı

reklam
Bakanlık tatilcileri mağdur olmamaları konusunda uyardı
Son Güncelleme :

21 Haziran 2021 - 13:42

reklam

Koronavirüs salgınına karşı aşılamada hızlı artış sağlanması, kısıtlama tedbirlerinin hafifletilmesi, yaklaşan Kurban Bayramı gibi nedenlerle tatil planlarında artış bekleniyor.

Bu kapsamda, vatandaşların yoğun şekilde tatil amaçlı seyahat ve konaklama hizmeti satın almaları öngörülüyor.

Turizm faaliyetlerinin yoğun olarak yaşanacağı bu dönemi fırsata çevirmeyi amaçlayan kötü niyetli kişiler tarafından tüketicileri mağdur etmeye yönelik birtakım faaliyetlerde bulunulması ihtimaline karşı dikkatli olunmasını gerektiğini belirten Ticaret Bakanlığı vatandaşları rezervasyon yaptırmadan önce dikkat etmeleri gereken hususlara ilişkin uyardı.

Tüketicilere herhangi bir konaklama rezervasyonu yapmadan önce tesisin Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafınan verilmiş işletme belgeli olup olmadığını, tesis reklamlarında belirtilen yıldız sayısını kontrol etmeleri, bu konuda www.kulturturizm.gov.tr ve https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html adresli internet sitelerinden, seyahat acentalarına ilişkin bilgilerin doğruluğu konusunda ise www.tursab.org.tr internet sitesinden sorgulama yapılmaları önerildi. Sosyal medya, kısa mesaj veya e-posta gibi iletişim kanalları üzerinden sunulan tatil ve konaklama teklifleri üzerinden pek çok tüketicinin mağduriyet yaşadığının belirtildiği Ticaret Bakanlığı açıklamasında bu gibi durumlarda gelen teklifin içeriğinde yer alan tesis resimlerinin, kurumsal logo ve işaretlerin doğruluğu sorgulanması gerektiği, ayrıca teklife ilişkin reklamda yer alan telefon numarası ve iletişim bilgilerinin internet ortamında sorgulanarak veya telefonla aranarak teyit edilmesi gerektiği belirtildi.

”Bazı internet sitelerinde gerçekleştirilen tanıtım faaliyetlerinde, turizm tesislerine ait resim, logo ve isimlerin kopyalanarak kullanıldığı veya söz konusu tesislere ait internet sitesi isimlerinde çok küçük değişiklikler yapılarak tüketicilerin yanıltılıp mağdur edildiği görülüyor. Bu ve benzeri faaliyetlerle karşılaşılması durumunda tüketicilerin durumu adli makamlara bildirmesi önem taşıyor.

Tüketiciler yaşadıkları bireysel mağduriyetlerin giderilmesi ve kayıplarının tazmin edilmesi amacıyla tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesine başvurabiliyor. 2021 yılı için değeri 11 bin 330 liranın altında bulunan uyuşmazlıklar tüketici hakem heyetlerinin, değeri bu tutarın üzerindeki uyuşmazlıklar ise tüketici mahkemelerinin görev alanına giriyor. Tüketici mahkemelerinde dava açılmadan önce arabulucuya başvurulması gerekiyor.”

reklam

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
Translate »